onsdag den 2. marts 2011

Så gjorde jeg det igen!!??

Hvad er det med de ærmer og mig lige for tiden?

Glemt-at-tage-ud

Jeg må ha glemt at tage ud på overgangen mellem kanten og selve ærmet. Der mangler de 8 masker hele vejen op.
Godt, at det ikke indbefatter kantmønsteret.

Jeg er nok liiiige stresset nok for tiden til, at min hjerne kan følge med, og sikkerheds- og kontrolforanstaltningerne må jo ha svigtet.
En menneskelig fejl, men altså irriterende, at jeg ikke lige tjekker mig selv efter. Jeg ved jo, at det sker igen og igen og igen, hvis jeg ikke holder konstant øje med mig.

Om igen!

Mona har (endelig efter flere rykkerskrivelser herfra) fået rigtig godt gang i sin blog. Den er et besøg værd, for Mona er en spændende strikker. Hun er for øvrigt lige nu igang med sit eget design a la Lille Indianerstrib.

Alpaca,-silke-og-cashmere-t

Jeg har modtaget det mest vidunderlige garn i den helt rigtige farve til et hemmeligt projekt, som skal overseas, hvis jeg når det.

Det har været enormt svært at finde det rigtige garn, men nu! er det lykkedes. Det er alpaca, silke og cashmere og “håndfarvet” – JUNO, Lace fra Loop i London.

Jeg befamler og aer og nyder og dufter og kigger og skæver, og kan næsten ikke nænne at vinde det op, men jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang med det.

Ann

9 kommentarer:

Gitte sagde ...

Altså Ann - jeg kan ikke lade være med at grine af dig og dine ærmer. Du er da i det mindste konsistent!!

Lyder spændende med de hemmelige projekt.

Angelikas quilts and knits sagde ...

surt show, men du kan troeste dig med at den bliver helt vildt flot :-)

mona sagde ...

STRIKKESPØGELSET!!! - si´r jeg bare. Vogt dig, det kommer luskende nå du mindst venter det.

K. Gammelby sagde ...

Aiii, din stakkel. Der er dårlig strikkekarma i Blogland, tror jeg...min vaskemaskine åd mit nyeste projekt og dine ærmer bliver ved med at drille...og den slags er bare SÅ irriterende!
Kh Karen

Lykke sagde ...

Øv, hvor træls når tingene driller! Strikker du ikke 2 ærmer på en gang, ligesom strømperne?

Ann sagde ...

Jo, Lykke, det plejer jeg da også, men børneærmer med mønsterstrik, som ved håndleddet, gir mig for meget bøvl, så jeg skiftede denne gang tilbage til den gammeldags facon. Jeg kunne jo godt have sat dem begge sammen efter håndleddet, men det tænkte jeg ikke lige på..........som med så meget andet her på det sidste....... :-)

Strikkeheksen sagde ...

Først lige: Sikke fine små veste med ualmindeligt fine knapper - han er heldig den lille Birk :-)

Og hvad skal jeg dog sige til det med ærmerne? ;-) andet end at jeg bestemt kender problematikken med at lade være med at kontrollere, selvom man har lavet samme fejl 100 gange - det kan dog også gå den anden vej, f.eks. er det lykkedes mig at strikke 3 stk. Camomille uden at opdage fejl i opskriften, for jeg har bare strikket borten som den skulle være, ikk :-) Sådan er der jo så meget! Fakta er, at den Birk-trøje bliver ualmindeligt flot og lækker - kan det ikke trøste lidt? :-)

Lyder som noget superlækkert garn, mums :-)

Karin Grøn sagde ...

Hej Ann og velkommen til. Du er min faste læser nr 100 så det var hyggeligt at du tilmeldte dig. Jeg synes det er en meget flot trøje du har gang i med indianermønster, så jeg foreslår at du fremover bruger rækkemarkører. Efter jeg er begyndt på det sker det aldrig mere. Førhen var højre og venstre ærme ALDRIG ens. Det var lidt træls, men det hjalp meget med rækkemarkører.
Mangler du et link til det siger du bare til.
Jeg har fundet en på nettet, der er superbillig -
lækkert garn du har fået og ens køn farve.

Ann sagde ...

I dette tilfælde ville rækkemarkører ikke ha hjulpet. Jeg glemte blot at tage ud på første pind efter manchetten.
Ja, jeg bruger masser af rækkemarkører, pindetællere og alt, hvad man ellers kan få af hjælpere til at huske. Det lykkes mig nu ofte alligevel at glemme. Hjernen skal jo også yde en lille indsats, men det orker min ikke altid ;-)
Men ellers tak for tippet, Karin.