tirsdag den 1. februar 2011

Strik er in…………….

……….at du ved det.
Hvis du ikke vidste det i forvejen, så proklamerede de det på DR1 i TV-Avisen.

Charlotte-Tøndering-på-DR1

De interviewede søde Charlotte Tøndering, som har overtaget Isagers strikkebutik i Århus.

De viste strik på catwalk’en – der er jo modeuge i København lige nu, og hold da op en flot sweater, de viste. Og de interviewede en kunsthåndværksuddannet strikker, som jeg ikke kendte og ikke kan huske navnet på.

Hun fortalte, at det er 50’er og 70’er strik, der er mest in lige nu (at vi ved det!), og det skal være højtaljet ligesom den nye mode foreskriver i forvejen.

Jeg elsker høj talje.

Jeg fik desværre ikke knipset den sweater, men det fik min hjerne……..

Må tegne den ned……………

Jeg har modtaget 2. kapitel af fotoskolen om hvidbalance. Jeg skal lige ha’ læst korrektur, så kommer den på.

Ann

5 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

Ja, vi er ved at løfte os ud af dødvandet, hvor strikkeklubber var noget for fjantede tøser, dumme husmødre, sladder og søde kager.
Nu er det der, hvor det hører hjemme, som en seriøs og spændende interesse med indbygget mulighed for ro og fordybelse

Irene sagde ...

Åh, hvor ærgerligt at jeg gik glip af det interview.

Strikkeheksen sagde ...

Jeg nåede lige at se det, fordi min mand råbte "strik" og så kom jeg løbende med det samme ;-) Som Munch skriver så er det dejligt, at det endelig bliver værdsat som dét, det er :-)

Høj talje? Det vil jeg sandelig glæde mig til - jeg synes det har været svært at få et par ordentlige jeans de seneste år - alt for lave talje - synes ikke, jeg har helt samme behov for at "flashe" min mave, som dengang jeg var 17 ;-)

Skriver lige et kort svar på mailen, når jeg engang får tid, puuust - det går altså stærkt her lige for tiden ;-)

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hvor dejligt at halvfjerdserstrik er in igen og jeg ikke har smidt det ud !!! Som en af de unge i familien sagde,da jeg klagede over jeg trængte til noget nyt og smart : Du ser da bare så cool ud i dit strik !!! Ok
Jamen så venter jeg da bare lidt med det nye og smarte :o)

Mange hilsener
Ingrid
Samsø
Samsø

Ann sagde ...

Hahahaha, Ingrid!
Den, der ler sidst, ler bedst!
Jeg tænker ofte på al det strik (og andet tekstil), jeg havde engang, men som er væk nu. Det ville have været så hot idag.
Garnet kradsede eller faldt fra hinanden eller var fyldt med acryl, men hold op, hvor var modellerne smarte!